9 experiències gastronòmiques i gastronòmiques úniques que em van encantar a San Francisco

San Francisco sol figurar a les llistes de les “10 millors, més emocionants i divertides ciutats del món”. Si bé havia volat a aquesta gran ciutat al costat de la badia unes quantes vegades quan encara treballava per a empreses d’informàtica a Manila i visitava esdeveniments socials, només fa poc vaig poder experimentar l’escena culinària de San Francisco.

Succeeix que la meva filla gran Trisha i la seva família viuen ara a Livermore, a la Tri-Valley, a només una hora de la ciutat. Quan la meva filla petita April (amb seu a Melbourne, Austràlia) va haver d’entrenar a la seu de la seva empresa a San Francisco, vam trobar l’oportunitat d’explorar la zona. La filla de Trisha, Daniela, que treballa com a científica en una empresa de San Francisco, es va oferir voluntària per portar-nos a una excursió inoblidable de 2 dies, durant la qual vam gaudir d’aquestes grans experiències gastronòmiques i gastronòmiques de San Francisco.

El cranc a l'entrada del moll 39

El cranc a l’entrada del moll 39

1. Sopa de cloïsses i massa mare

Moll 39 al moll dels pescadors

La Daniela ens va portar amb Uber al moll 39, ens va assenyalar la porta floral, el famós passeig en carrusel, el passeig marítim de fusta, moltes botigues exòtiques, el cor enorme, l’escultura gegant del cranc i les grans vistes de la badia. Però quan els lladrucs, els claxons, els grunyits, els grunyits, els rugits, els gemecs o qualsevol altra cosa que anomenin aquests sons es van fer més forts, vam saber que ens acostàvem a les foques que han fet que l’únic moll sigui a casa durant anys.

Pier 39 es troba al famós barri anomenat Fisherman’s Wharf. Vam veure art de carrer colorit, una vista del místic Alcatraz i vaixells antics de la Segona Guerra Mundial exposats.

Però és més conegut pels seus restaurants i punts de venda. Vam evitar els que oferien crancs perquè això era el que estava previst per al sopar. Però la meva néta va insistir que ens aturem per berenar a la fleca Boudin pel seu notable pa de massa mare perfectament combinat amb la clàssica sopa de cloïsses. En determinats moments, fins i tot podeu veure els forners treballant a través d’una finestra d’observació de 30 peus i fer preguntes (i obtenir respostes) mitjançant un sistema d’intercomunicació bidireccional.

Ghirardelli Square, San Francisco

Plaça Ghirardelli

Crèdit fotogràfic: Beto Chagas / Shutterstock.com

2. Xocolates I Gelat De Xocolata

Un passeig pel Parc Històric Nacional Marítim de San Francisco normalment us donaria una gran vista del pont Golden Gate, però aquest dia estava amagada. La carretera ens va portar fins a la plaça Ghirardelli, una bonica zona comercial amb arcs captivadors i botigues elegants. Vam entrar al nivell inferior i vam pujar directament al mercat al segon nivell. I allà vam comprar un munt de bombons per portar a casa. Tampoc ens vam poder resistir a les diferents versions de xocolata en gelat decadent!

3. Pizza a l’estil romà i cervesa artesana

Centre de la ciutat

Després, ens vam trobar l’April per dinar a Delarosa, una pizzeria popular a prop de la seva oficina al Market Street. Va estar ple d’activitat, com una festa italiana festiva, amb tots els mil·lenaris fent pauses per dinar dels seus treballs d’alta tecnologia. Per això és conegut el restaurant: “Menjar tot el dia d’estil comunitari, 7 dies a la setmana”. La seva interpretació de la gran cervesa artesana (i també de vins italians i californians i altres còctels artesanals) combinada amb la seva pizza a l’estil romà ha deixat una marca entre els joves i els joves de cor.

Llanternes vermelles del barri xinès

4. Dim Sum

Barri Xinès

Un altre viatge amb Uber ens va portar a Chinatown. Vaja! Més enllà de la Porta del Drac es va desplegar una zona plena de carrerons plens de tota mena de productes culturals d’Orient: decoració de la llar, aparells, souvenirs, productes, pastisseria, productes secs, etcètera. Vam trobar un munt de bars de còctels i karaoke, locals de menjar, etc. ja que els fanals rodons de color vermell brillant que penjaven pels carrers contribuïen a l’ambient festiu. Els edificis i els temples ornamentats també van ser ideals per fer fotos.

Good Mong Kok Bakery al barri xinès de San Francisco

Crèdit fotogràfic: Carol Colborn

Després ens va portar a la seva petita fleca preferida, Good Mong Kok. No hi ha taules ni cadires. Fas cua, ordenes les teves seleccions de dim sum i menges dempeus a la vorera. Són dim sums realment excepcionals (i econòmics). Vam demanar tant que, reservant-nos la gana per al gran sopar de cranc d’aquella nit, ens vam endur molt a casa per a l’esmorzar de l’endemà. El barri xinès de San Francisco és el més antic d’Amèrica i el més gran fora d’Àsia. No et perdis aquesta experiència única.

Cranc rostit, fideus d'all i verdures a Crustacean

Cranc rostit, fideus d’all i verdures a Crustacean

5. Crancs rostits vietnamites i fideus d’all

Crustaci

Per fi, va ser l’hora del gran sopar de cranc! Crustacean és el restaurant germà de Thanh Long, el clàssic restaurant vietnamita que fa anys que serveix el seu famós cranc rostit amb fideus d’all. Thanh Long es va convertir en un imperi multimilionari després que la família arribés el 1975, fugint de la presa de control comunista del Vietnam del Sud. Va ser aclamat com el primer restaurant vietnamita de San Francisco, patrocinat habitualment per celebritats com Harrison Ford.

Un amic, el director general de l’empresa informàtica que subministrava equips a l’organització on vaig supervisar l’automatització, ens va presentar aquesta experiència culinària. Ens va tractar a mi i a les meves filles petites en aquest lloc popular a finals dels anys vuitanta. Des d’aleshores, els meus fills han dit que era el millor àpat que han fet mai al món i han somiat amb tornar-hi. Els vaig portar al restaurant germà més accessible i exclusiu que es va afegir per satisfer la gran demanda. Sí, cadascú vam devorar un cranc enorme, complementant les mossegades amb forcades plenes de fideus d’all divins. Feu això almenys una vegada a la vostra vida.

L'autor amb la família a Little Delhi

L’autor amb la família a Little Delhi

6. Menjar indi

Petita Delhi

San Francisco també és una meca de la moda, així que l’endemà la meva néta ens va portar a algunes botigues preferides. El primer va ser Uniqlo (els ambaixadors de la marca incloïen les icones del tennis Djokovic i Federer) per veure quin és l’enrenou d’aquesta marca japonesa. Vam descobrir els secrets de l’empresa a la vista: grans dissenys i materials excepcionals. Després, ens va portar a JINS, una altra marca japonesa de marcs d’ulls de moda freqüentada pels millennials. Vaig trobar alguns estils per a mi (suposo que als 74, encara en tinc 34). La botiga va tancar l’agost de 2022 a mesura que les vendes en línia es van disparar.

Finalment, va arribar el moment de recollir l’abril per dinar. Curiós, volia conèixer els secrets de Zendesk, una de les empreses innovadores d’alta tecnologia amb més èxit en l’atenció al client (Uber i Airbnb són dos dels seus clients més importants). Hem descobert alguns motius. La creativitat de cada empleat es desferma amb zones de bar/menjar modernes i totalment proveïdes a cada pis. Hi ha racons per a dos, zones per a grups més grans i fins i tot un estudi creatiu. Hi ha escriptoris i cadires disponibles per a tots els estils de treball: dret o ajupit sobre un ordinador portàtil (la meva preferència).

El dinar va tornar a centrar-nos en la nostra petita família feliç. April va triar Little Delhi, i el meu marit no podia estar més d’acord. A tots dos els encanta la cuina índia. En aquest local modest però d’una temàtica impecable s’ofereixen plats clàssics dels quals la gent de Nova Delhi gaudeix durant dècades. Fins i tot el gust de la Vella Delhi, famosa per les seves capes parathas — un tipus de pa fregit a la planxa i fet sense llevat — es serveix aquí. La Daniela i jo vam trobar unes opcions fantàstiques i tots ens ho vam passar molt bé.

L'autor gaudeix d'un gelat de te verd matcha a Japantown

L’autor gaudeix d’un gelat de te verd matcha a Japantown

7. Matxa

Ciutat japonesa

Després de dinar, la Daniela ens va portar a un lloc que ni tan sols sabia que existia: Japantown. És un centre comercial extens, de dues ales i dos nivells de tot el japonès: decoració, aparells, roba, art, menjar, cosmètics, etc. Em va encantar la imponent pagoda gegant de l’entrada, el mural de paraigües japonesos de colors, el pont/escales vermells que connecten els dos pisos, les rèpliques de temples i altres llocs que es poden veure a Instagram. La Daniela havia d’aconseguir un producte cosmètic específic, el millor per a la pell asiàtica, en un outlet, però va ser a la botiga que venia gelats de matcha en tones de diferents sabors on ens vam quedar més temps. Vaig tenir la versió de te verd, és clar: quatre cullerades!

8. La tornada a casa filipina

La de Max

Finalment, per sopar, ens vam trobar amb la resta de la família al Max’s, aquell clàssic restaurant filipí que ens agrada des que van néixer els meus fills. Es coneix com “La casa que va construir el pollastre fregit”, amb fins a 170 sucursals a les Filipines. He intentat replicar tot el seu pollastre fregit, que és cruixent per fora, humit per dins i no arrebossat, però he fallat cada cop. Ja hi ha 14 sucursals internacionals d’aquest restaurant d’èxit, incloses sis als EUA, cinc al Canadà i altres a Austràlia, Dubai i Kuwait. Amb altres plats filipins autèntics a la seva selecció de menús, va ser un viatge de tornada a casa, una festa familiar de menjar filipí. Entenc que la cuina filipina està guanyant popularitat. Aquí és on provar-ho.

9. Postres I Merienda

La tieta Em

Just després de dinar, la Daniela ens va portar a l’Auntie Em’s Fine Foods and Pastises, just al costat. De fet, m’envia articles d’aquesta botiga que m’encanten. Està especialitzat en delícies filipines per a postres i merenda (aperitius). Vaig aprofitar per comprar una dotzena dels meus preferits enzims (pastes) per portar a casa. I n’hi ha d’altres com kakanins, empanades, leche flan, bibingka, haleya, etc. Heu de tastar els fets amb ube (ñam morat). La gran quantitat d’articles a Internet sobre això probablement indica que els articles fets amb ell també estan guanyant popularitat.

Devem aquestes nou experiències gastronòmiques increïbles a San Francisco a un dels millors guies turístics que podríem tenir mai. La nostra néta mil·lenari no només coneixia bé la ciutat (i el seu menjar), sinó que ens va regalar amb amor el seu preciós temps i la seva meravellosa companyia.